Bildeblogg fra turen i dag 21. februar

Det var strålende vintersol og mildt vær ute i dag, perfekt å gå tur egentlig – hvis det ikke hadde vært for såpeglatte veier mange plasser da! :- ) Men været var så fint, så vi la avgårde på tur. Både jeg og Yatzi trenger å røre på oss litt! :- ) På de glatteste stedene langs turveiene får man gå ut i grøftekanten og gå på snøen istedet, dersom man klarer å gå slalom rundt alle bæsjekladdene etter late hundeeiere da…! De (bæsjekladdene altså) dukker opp på denne årstiden, når snøen begynner å smelte og synke sammen. Da kommer alle vinterens etterlatenskaper til syne.  Jeg kunne ønske alle hundeeiere var flinke til å ta opp etter hunden sin. Dessverre er det åpenbart mange som mener at det snøen skjuler, det trenger de ikke ta opp!

Yatzi og jeg har funnet en rute som en halv mil lang, og som strekker seg hele veien bort til Langhus senter og tilbake igjen via en annen vei. Det er en rute som innebærer at hun må få på båndet deler av strekningen, der vi passerer tett på bilveien og hus, men mesteparten av veien får hun gå løs. Hun er kjempeflink på tur :- )

I det fine solskinnet passet jeg på å ta noen “portrettbilder” av Yatzi, når lyset var så godt ute.

 

Starten på turen, her er vi bare i vår egen gate ennå. Her er det strødd og fint å gå.

“Har du med deg det dumme kameraet igjen…?” sier Yatzi

 

Naboens hekk er viktig stoppested å snuse, her bor det en hund som Yatzi leker med i blant (en pomeranian)

“Jeg syns jeg hørte noe…?”

“Jeg kjeder meg når du putter det kameraet oppi fjeset mitt…”

Barnehage i nærheten og Yatzi hører plutselig barnegråt, og glemmer derfor kameraet en liten stund.

“Hva ER den lyden?” (barnegråt fra et lite barn)

“Nåvel, det var visst ingenting å bry seg om. Tilbake til å kjede seg. Å måtte sitte her og vente da, så kjedelig altså…!”

 

Nesen til Yatzi sniffer i luften og ser helt skjev ut på dette bildet :- )

Da var vi endelig i gang! Her slipper Yatzi løs og kan løpe fritt.

Yatzi snuser på en turløype

 

 

“Sa du noe?”  :- )

 

 

 

 

Her er vi kommet til nærsenteret, og må gå gjennom tunnellen under bilveien.

 

 

 

Her er slutten på friheten. Husene begynner rett rundt svingen der fremme, så da er det på med båndet.

About Sheltiedogs
A Norwegian dog owner with two shelties

2 Responses to Bildeblogg fra turen i dag 21. februar

  1. Sheltiedogs says:

    Du vet bare om èn, ja, hehe, tro hvem det kan være! 😀 Takk for kommentar – alltid hyggelig! :- )

  2. Inger Anne Pedersen says:

    Vi har også vært ute og balansert på glatta i dag, og der vi går er det ikke et sandkorn. Det blir å tråkke i grøfta, sammen med all hundebæsjen. Yatzi er en utrolig nydelig, liten dame! En fantastisk flott hund, og du har all grunn til å være stolt av henne! Pelsen ser knallfin ut på bildene, og hun har noen slående vakre øyne. Jeg vet bare om én hund som er penere… 😉

Leave a comment